2013年2月4日星期一

鸚鵡生蛋經驗淺談

 
去年11月 , 剛滿 3歲的 Happy 給我們帶來了一個小驚喜 ,
雖然只是白蛋 , 但見證了牠倆的長大 ,
Happy 是位盡責的媽媽 , 而Echo 呢 , 是個顧家的爸爸 ,
看著牠們無微不至的孵蛋 , 當主人的 , 也有種甜絲絲的感覺
處理Happy 第一次生蛋 , 我也顯得有點手忙腳亂 .
在照顧Happy 個多月中 , 詢問了很多有繁殖經驗朋友的意見 ,也靠自己觀察
眼見有很多鳥友在處理愛鳥生蛋也有很多疑問 , 擔憂
所以我就決定把經驗寫下來 , 與大家分享了啊
 
 
首先先說明一下我的立場 , 對於照顧牠們 , 我是崇尚自然養法
曾有很多鳥友說過  (包括我自己也曾驚訝過) "牠們(愛鳥)年紀還很小呢 , 這麼快就生蛋否對身體不好" , 容許我在此先說明一下吧 :
首先 . 鳥兒依照不同的體型 , 壽命長短 , 會有不同時間的成熟期 . 當牠們踏入了成熟期 (太陽的成熟期大概 3歲)
牠們身體就很自然會有信號要去尋找伴侶 , 繼而繁殖 , 雀女很自然身體就會開始製造鳥蛋
可能在人類角度 , 鳥兒年紀還很小 , 在我們眼中 , 牠們是 " 不適而 "生蛋的
但其實有否想過那只是我們的主觀思想 , 生蛋也只不過是一個自然過程呢 , 牠們只是跟天性而行 , 這個動作沒有適合不適合 , 沒有人比鳥兒自己更清楚明瞭自己的身體狀況 , 適合不適合 , 應該是由鳥兒斷定的了吧

第一次生蛋前後處理

 
鳥兒第一次生蛋 , 身體沒有經驗 , 多數未能成功授精 , 或只有部分成功授精 ,
亦有可能因為身體頭一次不懂調節 , 就形成了" 多鈣蛋 " , 蛋殼比正常較厚 , 動用身體的鈣儲備也比較多
很多人也擔心生蛋傷身 , 其實只要蛋嘅數量和尺寸比例仍在正常範圍之內 , 造成卡蛋和身體營養大量流失  , 其實都沒甚麼好擔心的 
 
很多人都以為 , 生蛋前後就該大量補充鈣和營養 , 其實這是錯誤的 !
 
會造成卡蛋和身體營養大量流失這兩個問題 , 正正就是因為過量進補
生蛋前後 最切忌的就是補乜補乜 ,
雀媽會依照自然身體嘅營養 , 鈣儲備去決定 製造多少隻蛋 ,
你與是瘋狂的提供補品  , 牠們就會不停地愈生愈多  這才是真正的傷身 !
只要提供均衡的餐單 (我個人是用新鮮水果 天然食物餵食指引 和天然蛋殼製成的蛋殼粉 蛋殼粉詳情)
 

巢箱選擇

 
 早前關於籠裡佈置的Blog 都說過了 , 巢箱有分木造和亞加力的 ,
 

木巢箱

好處 :
 
-  能模仿天然樹洞環境 , 箱內環境較暗 , 能保護初生 , 對光線敏感幼鵡的眼睛不要受到不必要   的刺激 ,
- 鸚鵡的天性是會用咀啃咬巢穴的出入口成自己喜歡的形狀 , 選用巢箱就可以供牠們能依從天性去孕育下一代
 
壞處 :
 
-  木巢箱難以清洗 , 如果用熱水洗得太多木會有爆開爛掉的可能性
-  鳥媽在孵蛋時可能會弄濕身體 , 以提高巢箱內的濕度 , 減少鳥蛋水份的流失 , 如果是木巢箱的話可能會發霉 (曾經有個案是春天天氣太潮濕 , 巢箱發霉以至初生幼鸚和鳥媽受到感染 , 失去性命
 
*要留意木巢箱不要選用松木 , 香柏木(西洋杉木; 雪松木) 和紅杉木造的木巢箱 , 因為這些木會釋出有害氣phenols (石碳酸) 和有毒酸性物質 . 有機會導致皮膚炎 , 敏感 和刺激消化道) 
 

亞加力巢箱

好處 :
 
- 易於清洗 , 不必擔憂發霉問題
 
壞處 :
 
- 膠巢箱多數頂部或正面是透明設計的 , 以方便主人觀察巢內情況 , 但經常窺看可能造成親鳥緊張 , 甚至因而棄蛋
 

巢箱底材選擇

 
 一直來說 , 我是不推介松木木糠的 ( 松木會釋出有害氣phenols (石碳酸) 和有毒酸性物質 . 有機會導致皮膚炎 , 敏感 和刺激消化道) 
* 白揚木木糠是可用的 , 粉塵較少 , 亦不胡會釋放有開物質
我推介的是上圖中這隻 Care Fresh 再加新鮮草
Care Fresh 於油麻地現時點 Pet Egg 有售 , 而草嘛 , 我選用 oxbow 的 orchard grass hay
嚴格來說 , 這些產品我是從我養了 5年多的齧齒目動物所接觸到的
草食性動物吃的草都有分不同種類的 , 當中以 Timothy Hay 作為主草 ,
Timothy Hay 細分 1st cut 和 2nd Cut . 前者較為粗糙 , 而後者會比較柔軟
但兩者都是較為硬 , 故不會用來做巢箱底材
Orchard grass Hay 整體比較柔軟 故很適合選作底材之用

13 則留言:

  1. Hello~ 我想問下如果隻媽媽唔食唔痾咁捕蛋有冇問題架? (佢暫時生左一隻,估佢應該未生完)

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好,我隻女都係咁架,唔食唔飲,假如有雀爸隻仔會負責餵媽媽。但隻女身體真係差左好多,又瘦。我嗰時做法係用糧打粉開暖水餵,之後盡量都唔比佢生了。

      刪除
    2. 雀爸一行入雀媽捕蛋個範圍,雀媽就會撲出黎打佢-__-同埋雀媽平時都唔多肯飲水,點先可以令佢飲多d水? @@

      刪除
    3. 佢地覺得無需要的話,就自然唔會去飲水,不是喝很多水就代表健康的,鳥兒喝太多水可能是腎臟有問題,你可以將個籠雀媽個巢附近蓋黑布,等佢精神唔洗咁緊張可以放鬆

      刪除
    4. 佢一日飲得一兩次水可以嗎? 佢自己都搵左個地方有塊布遮住(因為不嬲都放佢地通屋走) 佢會持續呢個狀況幾耐? 定係唔比佢返去捕蛋個位佢就會唔再生?

      刪除
    5. 你隻雀係咩品種?其實放養雀仔係比較危險,假如你唔係真係好想繁殖的話,暫時可以做既係移除所有會剌激佢會拎黎當巢生蛋既地方,咁就唔會再生啦。

      刪除
    6. 唔該曬你呀~我養果兩隻都係雞尾,其實又唔係唔想繁殖,都係諗住由得佢地順其自然。 係呢,我見你成日帶佢地四周圍去,佢地搭車果陣唔會好噪咩?

      刪除
    7. 間中會嘈架,不過笠左黑布就ok既。我以前都好想佢地有下一代可以有bb湊,不過隻女生完捕蛋又係唔飲唔食,本身已經身體唔好超心痛佢,之後寧願唔比佢生無雀b睇都唔捨得佢咁辛苦

      刪除
    8. 鳥蛋減產可參考:
      http://theconurehandbook.blogspot.hk/2015/04/blog-post_14.html

      刪除
  2. 你一定係對鸚鵡好好既主人, 你既文章好實用,加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. 只係服侍一班麻煩友,哈哈
      謝謝你啊!你都要加油哦!

      刪除
  3. Hi, 我想問下生左蛋20日到, 聽到鸚鵡bb係蛋入面叫,咁洗唔洗幫佢整爛個殼?定係比佢順其自然咁出黎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好呀,唔好意我Email 無提示通知,可能宜家bb都已經出左世,超唔好意思!唔好幫bb 破殼呀,因為bb 係蛋內有大動脈血管連住蛋殼,一整比100%死亡率,比佢自順其自然吧

      刪除