2013年11月10日星期日

壓力紋(羽毛)


由古至今 , 鳥兒身體不斷進化去適應環境轉變 ,
身上披滿的羽毛 , 除了是自信的來源
更重要的是可反映外在或內在因素對鳥兒身體狀況的影響
今次想說的 , 是鳥兒羽毛上的壓力紋


壓力紋 ( stress bars ) 一詞是源自地理學的
與地球不同地層一樣 , 訴說著每一層形成時的狀況
而鳥兒羽毛上的壓力紋 , 就正正是訴說著羽毛長成時的身體狀況

壓力紋的形成 , 是鳥兒舊有羽毛脫落後 ,
長出新羽毛時身體受壓力 , 營養問題等影響
令體內分泌 ( hormones ) 不正常導致羽毛出現不正常紋路
這些紋路可以是 :

1) 比正常羽毛深色的一行



2) 脫色或透明的一行



實新回家鳥兒發現羽毛上有壓力紋也不用太緊張
很大機會只是運送途中 , 受到壓力或營養不足造成的
惝若換了幾次毛都依然發現有壓力紋
就要追溯到上一次換毛時鳥兒的身體狀況
了解過去或現在依然有的因素令鳥兒緊張的事情

壓力紋只會在換毛 , 長毛的過程長出
已長成的羽毛是不會自我修補或有甚麼改變的
所以換毛對鳥兒很重要 , 可以換掉損毀了的羽毛

9 則留言:

  1. 今日又長知識喇:D
    Btw最近想帶隻小太陽番屋企
    本身有養小型鸚鵡
    糧係24小時放係籠到
    最近做research"話最好係早晚喂
    食完就收"係咪大約早七睌七咁喂?
    如果將晚餐轉做水果又應該比幾多份量?
    好亂呀我x"d問咁多麻煩晒:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 關於早晚餵個問題 一直備受爭議 有d 人隻雀本身有玩糧 所以習慣一食完就收兜 不過我自己兩隻係全日放糧 因為主要考慮到鸚鵡唔同人類一日有日光時花上半時間覓食 我覺得應該比佢地自由選擇進食時間 加上本身係野外生活佢地好怕食物短缺 如果係屋企都係咁 佢地會好緊張 緊張會造成excessive screaming or feather plucking
      另外關於水果既問題:
      我自己最近先開始研究 比佢地既新鮮食物 唔應該只係局限係水果 fruits 一黎果糖高 食太多 身體裡面既糖分會被轉化成脂肪 長期落去會過肥 有脂肪肝 and tumours
      新鮮食物其實應該包括埋所以蔬菜果類 好似青瓜呀 燈籠椒之類的

      刪除
    2. 至於蔬果份量既話 我自己會比一兜三隻雀 佢地自己食到飽 不過水果就要控制份量啦

      刪除
  2. 明白晒!!thank you!!:D咁我都係keep番全日糧啦~

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔洗客氣 另外關於加雀
      宜家接近冬天 新雀未適應環境冷病既機會很大 要多加留意保暖

      刪除
  3. 我的愛鳥偏愛菜 看到水果就走開 這樣會不會營養不良的?

    回覆刪除
    回覆
    1. 鐘意食菜咪好囉!好多人想佢地都唔食
      不過要注意要洗乾淨,我個人係用家之淨有機蔬果清潔劑(鸚友有售)
      其實鳥兒都好似人一樣,會有自己喜好的食物 呢樣唔食,仲可以有第二樣選擇 做主人嘅要慢慢試,或者引導佢去食(我2隻就鐘意試手餵嘅食物)
      其實一般肯食合成糧,加不同種類嘅食物,肯運動,就無問題的了
      唔食水果營養不良就唔會嘅,不過當然無肯食多種蔬菜果類嘅小朋友咁均衡啦

      刪除
  4. 好的 謝謝你解釋:)
    我每天都會手餵食物給愛鳥 所以他們都很愛黏著我 不過和尚難教點 很愛咬我的手指 我還在試著不同方法教他

    回覆刪除
    回覆
    1. 不用客氣 其實有咬手既問題 最緊要係比佢知道咬手就要罰 可以用negative reinforcment (詳見訓練鸚鵡不要大叫的文章)裡面清楚列明了鸚鵡的思想行為方式 可以嘗試 一咬手就困籠

      刪除